Vrijwilligers

De Stichting Avond4daagse Drunen prijst zich gelukkig met de vele vrijwilligers die zich inzetten om de tochten ieder jaar mogelijk te maken.
Op onze vrijwilligerslijst staan meer dan honderd namen. Daar zitten mensen bij uit het bestuur, die het hele jaar actief zijn voor de stichting, maar ook mensen die tijdens de tochten door de bossen op de 10 kilometerroute controleren of alle bewegwijzering nog goed hangt. Ze maken zo een mooie wandeling en doen belangrijk werk.

 

Die verschillen maken het zo leuk vrijwilliger te zijn voor de vierdaagse. Al kun je nog zo weinig tijd investeren, wij hebben altijd wel een leuke en gezellige klus voor u.
En zeg zelf, wat is leuker en gezelliger dan iets voor de maatschappij te doen waar zoveel mensen blij en ontspannen aan mee doen.
 

Een groot voordeel is dat de avondvierdaagse slechts één week per jaar volle aandacht eist en daarna voor velen een mooie herinnering is aan een leuke  activiteit die zich pas na een jaar herhaalt.
 

Maar vergist u zich niet, als er mensen zijn die ervaring willen opdoen in organisatie, administratie, automatisering en marketing, wij hebben leerzame taken die veel voldoening geven als je er op gepaste wijze je tanden in zet.


Groepen vrijwilligers

We hebben alle werkzaamheden gesplitst, daarmee houden we de organisatie doorzichtig, en zijn alle taken duidelijk.

Sponsoring en catering

We leggen de deelnemers graag in de watten, geven hun op tijd een knabbeltje en wat te drinken. Dat wordt mogelijk gemaakt door een langdurige en goede relatie met verschillende sponsors.
Een grote groep vrijwilligers zorgt ervoor dat bij start en finish en bij de verschillende rustposten iedereen geholpen wordt.

Verkeersregelaars

Veiligheid is ieder jaar een onderwerp dat onze volledige aandacht heeft. Wandelaars, veel wandelaars, en verkeer gaat niet altijd samen.
Onze verkeersregelaars, zij volgen iedere jaar opnieuw een opleiding, zorgen voor een veilige oversteek van de wandelaars en een vlotte doorstroming van het verkeer.
Op dinsdag en vrijdag hebben we een groep van ongeveer dertig verkeersregelaars nodig.

Startbureau

Om ervoor te zorgen dat alle inschrijvingen op de juiste manier verwerkt worden hebben we in de loop van de tijd veel aandacht besteed aan het stroomlijnen van het administratieve proces.
Wij hechten aan een persoonlijke benadering. Iedere wandelaar moet aan het eind van de week de juiste medaille krijgen en een wandeldiploma op naam.
Dat vraagt een gespecificeerd inschrijfproces en een veelvoud aan te verwerken data.
 

Dit jaar hebben we extra veel aandacht besteed aan automatisering. Inschrijven kan via onze webwinkel, betalen kan met iDeal en de startkaarten worden bij vertrek en finish gescand om een snelle doorstroom te bevorderen.
 

Ook voor ons is het reuze spannend, zal alles werken zoals we willen? Het werk voor een grote groep vrijwilligers in deze functie wordt aanzienlijk gemakkelijker.
 

Hand- en spandiensten ploeg

Sinds enkele jaren hebben we een groepje mensen dat de hele week actief is bij het inrichten en verplaatsen van de startlocatie.

Dranghekken, vlaggen en spandoeken moeten worden geplaatst. Alles moet op tijd getransporteerd worden en opgeslagen.
 

Ook deze groep vrijwilligers zorgt daarmee voor een vlot verloop van de activiteiten.
 

Voorlopers en opruimers

Als de routes zijn gebouwd, de pijlen zijn gehangen, moeten we vlak voor de start altijd de routemarkering controleren. Een groep trouwe lange afstandlopers gaat steeds op tijd op pad om alles op het laatste moment in orde te krijgen.
Als de laatste wandelaar gestart is gaan de mensen op pad die de markeringen weer weg moeten halen en eventuele laatlopers aan te sporen door te lopen opdat eenieder weer op tijd terug is bij de finish.
 

Aanmelden

Al met al een grote groep vrijwilligers, een groep waar we uiterst zuinig op zijn. Een groep ook die we graag op peil willen houden, want vele handen maken licht werk.
 

Wil jij ook graag helpen in een bruisende organisatie met een duidelijk omschreven taak en een afspraak over te besteden tijd die werkelijk wordt aangehouden?
 

Meldt je als vrijwilliger voor een van bovenstaande groepen bij onze secretaris,
Gerda Gilbers 06-51061039 of mail contact

Volg Avond4daagse
Drunen online

We hebben veel vragen voor u al op een rijtje gezet,
kijk maar........

Inschrijven Avond4daagse Drunen


Inschrijven is gemakkelijk;
inschrijven met alle gegevens voor medaille en diploma
betalen per bank met iDeal
bevestiging komt meteen op de mail terug

Schrijf u hier in 

Vrijwilligers


Onze stichting werkt volledig met vrijwilligers.
Wij prijzen ons gelukkig met de medewerking van meer dan tachtig mensen die ons bij de organisatie helpen. 

Lees alles hierover op de pagina over vrijwilligers.

Stichting Avond4daagse Drunen


Secretariaat: 
Dillenburgstraat 1
5151 GK Drunen

Telefoon: 06-51061039

KvK: 52048659

Algemene Voorwaarden
Terug naar boven